صفحه اصلی > اخبار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان 


کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان:
مدرسه مکان مناسبی برای بيان احساسات و بهبود مشکلات روانی- اجتماعی بعد از بلايا وحوادث است
 

کارشناس سلامت روان، هدف از برگزاری کارگاه حمایتهای روانی اجتماعی در بلایا را آشنا شدن مشاوران و دبیران پرورشی مدارس با واکنش ها ، مسائل و مشکلات کودکان و نوجوانان بعد از وقوع حوادث آسيب زا و شناسایی کودکان نيازمند خدمات تخصصی و ارجاع آنان به مراکز ارائه دهنده مداخلات روانی- اجتماعی عنوان کرد.

امید فامیل ستاری افزود: حوادث آسيب زا بدون توجه به شدت آن می توانند به واکنش های مختلفی از جمله ترس، خشم، احساس گناه، افسردگی، ديدن تصاوير آزار دهنده درخواب يا بيداری، مشکلات حافظه و تمرکز در دانش اموزان شوند و بطور جدی در يادگيری تداخل ايجاد کرده و فعاليت های عادی مدرسه را با مشکل مواجه کنند.

کارشناس سلامت روان تاکید کرد:  مداخله اوليه و موثر به دنبال يک بحران يا موقعيت اضطراری می تواند بطور محسوسی احتمال واکنش های غيرضروری را در يکايک دانش آموزان و نيز کارکنان مدرسه کاهش دهد .

ستاری اظهار داشت:  معلمان می توانند حمايتهای روانی  اجتماعی را با استفاده از روشهای ساده و عملی درکلاس به دانش آموزان ارائه دهند و کمک کنند تا دانش آموزان زودتر به وضعيت و شرايط طبيعی زندگی برگردند زیرا پس از وقوع حوادث يا بلايا کودکان و نوجوانان نياز به حمايت روانی و اجتماعی دارند و با استفاده از فعاليت هایی که درکلاس قابل انجام است می توان به اين مهم دست يافت، فعاليت هایی که امکان بيان احساسات و افکار را به دانش آموزان بدهد و احساس مسئوليت و مشارکت را تشويق کند.

کارگاه آموزش حمایتهای روانی اجتماعی در بلایا ویژه مشاوران و دبیران پرورشی مدارس با همکاری و هماهنگی واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان و مسئول بهداشت مدارس آموزش و پرورش شهرستان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان برگزار شد.

تاریخ درج خبر : شنبه ٢٣ آذر ١٣٩٨  |  کد خبر : ١٦٣٦٩ | تعداد نمایش خبر : 104
 

 


خروج