صفحه اصلی > فرهنگ سلامت 


مقاله / راهنماي تغذيه سالم دردوران سالمندی
از خوردن چربي خوب لذت ببريد اگر به شما بگويند در رژيم غذايي تان چربي هم مصرف كنيد، بدون شك از شنيدن آن تعجب مي كنيد، چرا كه بيشتر اين به گوش تان رسيده كه چربي كمتري بخوريد تا قلب سالم تري داشته باشيد، اما اين يك باور اشتباه است.
 ٢٣:٣٨ - پنج شنبه ٦ مهر ١٣٩٦ - نظرات : ٠متن کامل >>
مقاله / سالمندي و عزت نفس
سالمندان نسبت به افراد جوان و ميانسال حساسيت روحي بالاتر و بدن ضعيف تري دارند. دراين دوران فرد با نتايج يك عمر خود زندگي مي كند، براي مثال اگر در گذشته بدني نيرومند ساخته باشد، در اين زمان با مشكلات جسمي كمتري رو به رو خواهد بود.
 ٢٣:٣٤ - پنج شنبه ٦ مهر ١٣٩٦ - نظرات : ٠متن کامل >>
مقاله / نکاتی براي سالم ماندن در دوران سالمندي
سيگار منجر به بروز دامنه وسيعي از بيماري ها مثل بيماري قلبي، سرطان ريه، برونشيت و پوكي استخوان مي شود. سيگار كشيدن در هر سني خطرناك است اما در سنين پيري خطرناك تر از هر مرحله ديگري است. براي مثال پوكي استخوان يا نازك شدن استخوان ها يكي ازعوارض اصلي سيگار كشيدن است.
 ١٤:٢١ - چهارشنبه ٥ مهر ١٣٩٦ - نظرات : ٠متن کامل >>
مقاله / ارتباط افزایش وزن و نارسایی قلبی
همانطور که وزن افزایش می یابد، بنابراین خطر ابتلا به نارسایی قلبی نیز افزایش می یابد. متخصصین قلب، توصیه می کنند که از دست دادن چند پوند (هر پوند حدود 450 گرم است) ممکن است به کاهش آسیب کمک نماید. افزایش وزن در ناحیه شکم که در آن، چربی در اطراف اندام ایجاد می شود، ممکن است هورمون هایی تولید کند که می تواند به قلب آسیب برساند و باعث التهاب گردد.
 ١٠:٠٧ - چهارشنبه ٥ مهر ١٣٩٦ - نظرات : ٠متن کامل >>
مقاله / بیماری های قلبی عروقی یکی از علل عمده مرگ و میر در سطح جهان است
29 سپتامبر 2017 مصادف با 7مهر، روز جهانی قلب می باشد و شعار روز جهانی قلب در سال 96، "همه با هم برای سلامت قلب است".
 ٠٩:٣٦ - چهارشنبه ٥ مهر ١٣٩٦ - نظرات : ٠متن کامل >>

<< صفحه قبلی4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 صفحه بعدی >>